Místo vzdělávání dospělých v konceptu celoživotního učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F06%3A00016558" target="_blank" >RIV/00216224:14210/06:00016558 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Místo vzdělávání dospělých v konceptu celoživotního učení
Popis výsledku v původním jazyce
Smyslem tohoto příspěvku je vytvořit teoretický rámec pro uvažování o místě vzdělávání a učení dospělých v rámci celoživotního učení. K tomu účelu autorka volí dva úhly pohledu. Jednak pohled ?zvenčí?, tedy diskusi o sociálních a ekonomických souvislostech vzdělávání dospělých v současných podmínkách společnosti vědění a učící se společnosti, jednak pohled ?zevnitř?, tedy výklad o potřebě a motivaci dospělého člověka učit se po celý život. Otázkou je, jak taková potřeba a motivace vzniká, čím je vyvolána a kterých oblastí se týká. Autorka se věnuje se také problémům spojeným s realizací vzdělávání dospělých a cestu k jeho dalšímu rozvoji ve všech podobách a formách vidí ve východiscích a principech celoživotního učení. Článek uvozuje (předznamenává) jednotlivé příspěvky, které tvoří jádro sborníku a jsou věnovány konkrétním oblastem vzdělávání dospělých, jako je profesní vzdělávání, rodinné vzdělávání, vzdělávání ve volném čase, občanské vzdělávání, vzdělávání v předseniorském a senior
Název v anglickém jazyce
The Role of Adult Education in the Concept of Lifelong Learning
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to develop a theoretical framework for reflections on the role of adult learning and education within lifelong learning. To achieve this, the author has selected two perspectives. One is an ?outsider? point of view, i.e. focusingon discussion of social and economic aspects of adult education in the contemporary context of knowledge society and learning society, while the other is an ?insider? point of view, i.e. an account of the need and motivation of adults to keep learning for the whole of their lives. The question is what it is that gives rise to this need and motivation, by what it is aroused and which areas it concerns. The author also deals with issues in adult education implementation, seeing the path to further development of all of its kinds and forms in the assumptions and principles lifelong learning is based on. The paper previews individual papers forming the core of the volume of proceedings, dealing with specific areas of adult education such as
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J017%2F04-DP2" target="_blank" >1J017/04-DP2: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia Paedagogica, U11
ISSN
1211-6971
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 2006
Číslo periodika v rámci svazku
U11
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
13-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—