Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typy hodnotových orientací, osobnost a životní spokojenost současných středoškoláků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F07%3A00020914" target="_blank" >RIV/00216224:14210/07:00020914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Typy hodnotových orientací, osobnost a životní spokojenost současných středoškoláků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zaměřuje na zpracování dílčího úkolu výzkumného projektu podporovaného GAČR Předpoklady životní spokojenosti současné adolescenční mládeže: osobnost, hodnoty a společenské perspektivy (reg.č. 406/02/1040). Cílem předloženého příspěvku je pokusit se zmapovat hodnotové orientace současných adolescentů a stručně charakterizovat vztah vybraných osobnostních proměnných k hodnotovým preferencím. Důležitou součástí výzkumného projektu je i ověření těsnosti vztahu mezi typem vyznávané hodnotové orientace a mírou životní spokojenosti. Výzkumný soubor (N = 841) tvořili žáci 2. a 3. ročníků všech typů středních škol na jižní Moravě.

  • Název v anglickém jazyce

    Value orientation types, personality and life satisfaction of secondary school students

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this research was to create the typology of value orientations of contemporary adolescents. Additionally, we were supposed to explore the relation among certain value orientation and the level life satisfaction. The cluster analysis was applied to identify four basically the same types for girls and boys. Types do not differ in the level of life satisfaction. Therefore our results confirm indirectly the assumption that satisfaction with own life is connected to reaching goals and fulfilling values in the frame of the certain cultural context, not to its content, it means not to the type of value orientation. We can understand values as one of moderator variables with indirect influence. Our research also contributed to the relation of valueorientation and selected personality characteristics. In consequent studies, we expect further observation of resources of life satisfaction and exploration of relation among particular variables.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1040" target="_blank" >GA406/02/1040: Předpoklady životní spokojenosti současné adolescenční mládeže: osobnost, hodnoty a společenské perspektivy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hodnoty a výchova

  • ISBN

    978-80-86633-78-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    169-186

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta MU v Brně

  • Místo vydání

    MSD, Brno

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta MU v Brně

  • Datum konání akce

    30. 8. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku