Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ekmelická hudba: budoucnost či minulost hudby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F07%3A00023485" target="_blank" >RIV/00216224:14210/07:00023485 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ekmelická hudba: budoucnost či minulost hudby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá reflexí ekmelické hudby. Ekmelická hudba představuje zvláštní oblast komunikace o tónových systémech; ve středu zájmu autorů této hudby stojí pojmy, jako např. nové tónové řady, mikrointervalika či tzv. "přirozená hudba". Tento typ reflexe byl připraven a rozvíjen na Oddělení pro základní výzkum hudby (Abteilung für musikalische Grundlagenforschung; původně Richter Herf Institut für musikalische Grundlagenforschung, který v roce 1972 na salcburském Mozarteu (Universität Mozarteum Salzburg) založili skladatelé Franz Richter Herf a Rolf Maedel. Ekmelická hudba byla se zájmem rozvíjena především v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století. Vlnu počátečního nadšení a širšího zájmu o tento typ hudby vystřídalo postupné ochladnutí aodvracení se od ní, které nastalo v průběhu let devadesátých. Zdá se, že v současnosti se ekmelická hudba pohybuje na okraji zájmu běžného publika a užívá výsady společenství zasvěcenců.

  • Název v anglickém jazyce

    Ekmelic Music: Music's Future or Past

  • Popis výsledku anglicky

    Ekmelic music is a special type of communication about tonal systems. This music was developed primarily in the 1970s and 1980s. The initial wave of enthusiasm and interest in this type of music gradually receded in the 1990s. This type of musical thinking was developed at the Department for Fundamental Study of Music (Abteilung für musikalische Grundlagenforschung; originally Richter Herf Institut für musikalische Grundlagenforschung), which was established in 1972 at the Salzburg Mozarteum (Universität Mozarteum Salzburg) by composers Franz Richter Herf a Rolf Maedel. Ekmelic thought permeates many musical fields and subfields; we can therefore speak of ekmelic notation, new musical instruments, new interpretations, or a specific method of ekmelic musical education with ekmelic music. Today the activities of the institute focus on research of psycho-acoustic phenomena (auditory phenomena), and on a detailed analysis of aural aspects and some intervalic or chordal combinations. Most r

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC544" target="_blank" >LC544: Výzkum funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Proměny hudby v měnícím se světě.

  • ISBN

    978-80-244-1809-4

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    179-192

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly