Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F07%3A00032431" target="_blank" >RIV/00216224:14210/07:00032431 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha je výsledkem týmové práce názorově spřízněných autorů, kteří prezentují určitý pohled na kvalitativní přístup v pedagogice, přičemž tento pohled nepovažují za jediný možný. Rozmanitost v metodologických přístupech, tak jak je používají a prezentujírůzní autoři, naopak chápou jako důležitý inspirační zdroj. Zároveň však chtějí ukázat, že kvalitativní výzkum není jen záležitost výzkumníkova talentu, intuice a neustálé improvizace, nýbrž že má své ustálené a systematizované postupy. Jak napovídá podtitul knihy, kvalitativní výzkum je hra, jenž může bavit všechny hráče jen tehdy, budou-li respektovat několik výchozích pravidel. <br />Knihu je rozdělena do dvou částí: první je metodologická, kde je popisován celý proces kvalitativního výzkumu od prvního nápadu, přes výběr výzkumného designu, sběr dat, jejich analýzu a interpretaci až k napsání výzkumné zprávy.
Název v anglickém jazyce
Qualitative Research in Educational Sciences: Game Rules
Popis výsledku anglicky
The book is a manual for students and young scholars in the fields of educational sciences, psychology and related subjects. Ideally, the reader practices suggested steps on his/her own research project while reading the corresponding parts of the book.<br />The title is divided into two parts. In the first, methodological part, we describe the complete process of a qualitative research from the initial idea, through choosing the research design, the data collection, the data analysis and interpretation, to the writing of the research report. First, we discuss the principal questions of methodology so that the reader gets sufficient support for the realization of his/her own research. <br />The second chapter concerns the criteria of the quality of qualitative research (credibility, applicability, reliability) and the questions of ethics in qualitative research.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7367-313-0
Počet stran knihy
384
Název nakladatele
Portál
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—