Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E. Varese - I. Xenakis - Le Corbusier: Poeme électronique. Problém reprodukovatelnosti uměleckého díla.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F08%3A00026115" target="_blank" >RIV/00216224:14210/08:00026115 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    E. Varese - I. Xenakis - Le Corbusier: Poeme électronique. Problém reprodukovatelnosti uměleckého díla.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek pojednává o jednom z prvních komplexních multimediálních děl většího rozsahu, které během Světové výstavy v Bruselu v r. 1958 shlédly statisíce návštěvníků. Po ukončení výstavy bylo dílo zničeno. Dnes několik výzkumných týmů pracuje na jeho opětovném vytvoření (reprodukci), jak ve virtuální, tak ve fyzické podobě. Součástí projektu je i zprostředkování autentického zážitku prostorové projekce zvuku ve virtuálním interiéru pavilonu, včetně vizuální složky. Pokus o rekonstrukci uměleckého díla se pokusíme konfrontovat s tezemi známé studie W. Benjamina.

  • Název v anglickém jazyce

    E. Varese - I. Xenakis - Le Corbusier: Poeme électronique. Issue due to work of art reproducing.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on a creation of the first important work of multimedia art, Poeme électronique, at the Brussels World Exhibition 1958. After the exhibion had finished, the pavilion was destroyed and the only evidence which remained are recordings, photographies and films. Nowadays, a several research teams are attempting to rebuild (reproduce) the complex work of art by the means of virtual reality. Part of the project is also reconstruction of the original visitor s sound, space and visual experiences. It might be useful to discuss this approach with the well known Walter Benjamin s essay.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC544" target="_blank" >LC544: Výzkum funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hudba, integrácie, interpretácie

  • ISBN

    978-80-8094-199-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    6. 11. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku