Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hospodářské kontakty Baťových závodů se Sověty v letech 1918-1938

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F08%3A00026965" target="_blank" >RIV/00216224:14210/08:00026965 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hospodářské kontakty Baťových závodů se Sověty v letech 1918-1938

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie upozorňuje na aktivní pokusy Baťových závodů o expanzi na sovětské trhy v letech první republiky. Dále analyzuje vzájemné studijní kontakty zástupců Baťových závodů se sovětskými protějšky. A v neposlední řadě soustředí svou pozornost na míru tehdejší informovanosti o SSSR a prezentaci Sovětského svazu a jeho hospodářského systému podnikovým tiskem. Studie rovněž analyzuje obchodní strategii uplatňovanou zlínským vedením, míru její kompaktnosti, respektive krátkodobých proměn baťovské obchodní taktiky. Kombinace chronologického a tématického zpracování zohledňuje prosazované záměry vedení, jakož i formy jejich prezentací koncentrované na řady sovětských aktérů, baťovských zaměstnanců a tuzemských konkurentů.

  • Název v anglickém jazyce

    Business Contacts of Baťa Concern with the Soviets in 1918-1938

  • Popis výsledku anglicky

    This study brings to attention the active endeavour of Baťa concern to expand to Soviet markets in the interwar period. It also analyzes mutual study contacts between Baťa concern representatives and their Soviet counterparts. Moreover, the study examines the extent of awareness of the Soviet Union in Baťa company and the way the USSR and its economic system were presented by Baťa company press. Last but not least, the study focuses on the business strategy employed by Baťa management and the degree ofits compactness, i.e. the short-term modifications of business tactics. By combining chronological and thematic approaches, the study reveals the intentions of Baťa management and also differences in the way they communicated and presented facts when addressing their Soviet counterparts, Baťa company employees and domestic competitors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slovanské historické studie

  • ISSN

    0081-007X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    I.

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    76

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus