Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sontag's Captions: Writing the Body from Riefenstahl to S&M

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F08%3A00047934" target="_blank" >RIV/00216224:14210/08:00047934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sontag's Captions: Writing the Body from Riefenstahl to S&M

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In ?Sontag?s Captions: Writing the Body from Riefenstahl to S &amp; M,? Bonita Rhoads considers how Susan Sontag altered her aesthetic convictions in response to her evolving writer?s conscience and produced some of the most indelible commentaries of hergeneration. Her scathing critique of Leni Riefenstahl continues to set the standard of criticism of the Nazi-friendly director despite Sontag?s own little-acknowledged mitigation of her excoriating essay ?Fascinating Fascism? several years later. Rhoads?s essay establishes Sontag?s condemnation of Riefenstahl?s ?fascist aesthetics? as a turning point in her growth as a woman of letters, elucidating how that oft-cited critique reveals not only Sontag?s ideological transformation, but also her response to the sexual revolution just as it was shifting from the heady idealism of the 60s to the garish affectations and irreverent fads of the 70s.

  • Název v anglickém jazyce

    Sontag's Captions: Writing the Body from Riefenstahl to S&M

  • Popis výsledku anglicky

    In ?Sontag?s Captions: Writing the Body from Riefenstahl to S &amp; M,? Bonita Rhoads considers how Susan Sontag altered her aesthetic convictions in response to her evolving writer?s conscience and produced some of the most indelible commentaries of hergeneration. Her scathing critique of Leni Riefenstahl continues to set the standard of criticism of the Nazi-friendly director despite Sontag?s own little-acknowledged mitigation of her excoriating essay ?Fascinating Fascism? several years later. Rhoads?s essay establishes Sontag?s condemnation of Riefenstahl?s ?fascist aesthetics? as a turning point in her growth as a woman of letters, elucidating how that oft-cited critique reveals not only Sontag?s ideological transformation, but also her response to the sexual revolution just as it was shifting from the heady idealism of the 60s to the garish affectations and irreverent fads of the 70s.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Women's Studies: An Interdisciplinary Journal

  • ISSN

    0049-7878

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus