Další fáze v kariéře ředitele školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F09%3A00029431" target="_blank" >RIV/00216224:14210/09:00029431 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Další fáze v kariéře ředitele školy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je další z řady výstupů výzkumného projektu "Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha" (GAČR, 406/07/0845). Cílem kvalitativně vedeného výzkumu je přispět k poznání práce ředitelů škol v kontextu jejich životní a profesní dráhy.Prolínání profesní a životní dráhy interpretujeme mimo jiné na základě určujících momentů, které kariéru ředitelů rozdělují do pomyslných fází. V tomto příspěvku navazujeme na předchozí konferenční vystoupení, kde jsme rozkryli metodologii výzkumu a zakládání ředitelské kariéry (ČAPV 2007, 2008) a nyní představíme základní rysy dalších fází ve vývoji ředitelské dráhy.
Název v anglickém jazyce
Further Stages of Life and Professional Careers of Czech School Headteachers
Popis výsledku anglicky
The target of our research is to contribute to the knowledge of the theory and practice of the headteachers work in the context of their life and professional careers. Life and professional career is understood as an imaginary line created by an individual along his/her aims in life. It is influenced by the environment and related to the competencies, interests and opportunities of each individual (Hierbert, Borgen, 2002; Gysbers, Heppner, Johnston, 1998). This contribution will present answers to a major question of our research: What shapes the life and professional career of a headteacher of a Czech school? We will mainly be interested in who becomes school headteacher, in which stages of their lives headteachers adopt their position, which particular stages in the execution of their job are typical, which critical incidents are related to the position of the headteacher, and so forth.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F07%2F0845" target="_blank" >GA406/07/0845: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů