Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Criteria for Measurement of Citizen Satisfaction with Public Services: Public Libraries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F09%3A00029472" target="_blank" >RIV/00216224:14210/09:00029472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Criteria for Measurement of Citizen Satisfaction with Public Services: Public Libraries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the presented research was to identify the criteria of citizen satisfaction with the services of public libraries and to compare them: 1) with the criteria published in professional literature, and 2) with the criteria used for the measurementof user satisfaction with public libraries in the Czech Republic and other countries. By means of qualitative research, carried out using the critical incident technique, the service key characteristics which affect the clients perception of the libraryservices quality were found out. On the basis of the acquired qualitative data a questionnaire was created and quantitative research was carried out with the sample containing 443 respondents. The data were processed using the factor and the regressionanalyses.

  • Název v anglickém jazyce

    Criteria for Measurement of Citizen Satisfaction with Public Services: Public Libraries

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the presented research was to identify the criteria of citizen satisfaction with the services of public libraries and to compare them: 1) with the criteria published in professional literature, and 2) with the criteria used for the measurementof user satisfaction with public libraries in the Czech Republic and other countries. By means of qualitative research, carried out using the critical incident technique, the service key characteristics which affect the clients perception of the libraryservices quality were found out. On the basis of the acquired qualitative data a questionnaire was created and quantitative research was carried out with the sample containing 443 respondents. The data were processed using the factor and the regressionanalyses.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1486" target="_blank" >GA402/07/1486: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů