Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Média a proměny religiozity: pojetí duchovního života a jeho sociální organizace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F09%3A00039723" target="_blank" >RIV/00216224:14210/09:00039723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Média a proměny religiozity: pojetí duchovního života a jeho sociální organizace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku jsem ukázal, jakým způsobem mě studium akulturace jino-kulturních (konkrétně indických) prvků v moderním okultismu přivedlo k problematice vlivu medializace náboženských sdělení jak na kognitivní aspekty náboženského života (subjektivní pojetí "duchovnosti"), tak na sociální organizaci náboženských společenství a formy náboženské praxe. Na základě rekapitulace poznatků o vlivu tištěných médií na formování moderního okultismu a možnost akulturace jino-kulturních prvků v jeho rámci jsem nastínil několik problémů, jež vyvstávají v sociologii náboženství v souvislosti s tím, jak média mění sociální prostor a s ním možnosti organizace náboženského života, a jak různé formy medializace náboženských sdělení proměňují charakter symbolické komunikace v náboženství, orientaci náboženských aktivit a otevírají nové možnosti utváření a vyjednávání sociálních identit.

  • Název v anglickém jazyce

    Media and the transformations of religiosity: Interpreting spiritual life and its social organization

  • Popis výsledku anglicky

    In the presentation I have demonstrated how the research of the acculturation of Hinduism in the Czech occultism turned my attention to the issues of media and their significance for the study of religion in modern society. On this background I have shown the relevant ways of studying the interface of media, religion and society in the modern context.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů