Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

English in Academic Contexts, workshop at 9th Brno Conference of English, American and Canadian Studies. Diversification and Its Discontents: Dynamics of the Discipline

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00046768" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00046768 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    English in Academic Contexts, workshop at 9th Brno Conference of English, American and Canadian Studies. Diversification and Its Discontents: Dynamics of the Discipline

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While academic English has become a well established field of study within English Studies it is also one of its most dynamic areas, being open to new methodologies and interdisciplinary approaches. The session has aimed to bring together researchers involved in linguistic exploration of the field and lecturers and teachers researching in education. The session has made it possible to view English used in academic contexts (whether written or spoken, monological or dialogical, formal and informal) fromvarious perspectives involving corpus linguistics, conversation analysis, pragmatics, sociolinguistics and applied linguistics.

  • Název v anglickém jazyce

    English in Academic Contexts, workshop at 9th Brno Conference of English, American and Canadian Studies. Diversification and Its Discontents: Dynamics of the Discipline

  • Popis výsledku anglicky

    While academic English has become a well established field of study within English Studies it is also one of its most dynamic areas, being open to new methodologies and interdisciplinary approaches. The session has aimed to bring together researchers involved in linguistic exploration of the field and lecturers and teachers researching in education. The session has made it possible to view English used in academic contexts (whether written or spoken, monological or dialogical, formal and informal) fromvarious perspectives involving corpus linguistics, conversation analysis, pragmatics, sociolinguistics and applied linguistics.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Brno

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    10

  • Počet zahraničních účastníků

    5

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    EUR - Evropská akce