Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Opening Stages of Basis School Headteachers´ Professional Careers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00048852" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00048852 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Opening Stages of Basis School Headteachers´ Professional Careers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This text treats the opening phases of the execution of the headteacher function: becoming a headteacher. Some typical stages of headteacher career are presented, specifically the decision-making about the career change (to become a hearteacher), the assumption of headteachership, and the adaptation to the new professional role. Based on a qualitative research, important life events in the beginnings of headteachers' professional careers are outlined. Narrative approach in the form of the comprehensivemethod of life story was chosen as the framework design for data collection and interpretation. The retrospective view makes it possible to grasp the interaction between the image of important life events and the vertical shifts in the hitherto career. Also, the text supports the hypothesis that apart from shaping the prospective development of the headteachers' professional career, such stages significantly affect school management, too.

  • Název v anglickém jazyce

    Opening Stages of Basis School Headteachers´ Professional Careers

  • Popis výsledku anglicky

    This text treats the opening phases of the execution of the headteacher function: becoming a headteacher. Some typical stages of headteacher career are presented, specifically the decision-making about the career change (to become a hearteacher), the assumption of headteachership, and the adaptation to the new professional role. Based on a qualitative research, important life events in the beginnings of headteachers' professional careers are outlined. Narrative approach in the form of the comprehensivemethod of life story was chosen as the framework design for data collection and interpretation. The retrospective view makes it possible to grasp the interaction between the image of important life events and the vertical shifts in the hitherto career. Also, the text supports the hypothesis that apart from shaping the prospective development of the headteachers' professional career, such stages significantly affect school management, too.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F07%2F0845" target="_blank" >GA406/07/0845: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Ways to professionalise school leadership in times of turbulence and complexity

  • ISBN

    978-90-441-2680-8

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    129

  • Název nakladatele

    Garant Publishers & Paul Mahieu

  • Místo vydání

    Antwerpen (Belgium)

  • Kód UT WoS kapitoly