Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Real Homunculus in the Animal World. The Monkey Paintings by Gabriel von Max

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00049039" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00049039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Ein wahrer Homunkulus in der Tierwelt. Gabriel von Max´ Affenbilder

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Münchner Künstler und ein gebürtiger Böhme Gabriel von Max (1840-1915) wurde in der zeitgenössischen Presse als Affenmaler bezeichnet. Das sog. Affengenre ist ein wichtiger Teil von seinem umfangreichen Oeuvre. In diesem Artikel werden mehrere Interpretationsebenen verbunden. Das Biographische wird mit Hilfe der geschriebenen Erinnerungen vom Künstler nahe gebracht. Max züchtete mehrere Affenarten, war zugleich Maler und Amateur-Naturwissenschaftler. Aus diesem Grunde wird die Frage gestellt, wie sich dieses naturwissenschaftliche Interesse in seiner Kunst niederschlug. Die Aufmerksamkeit wird auch der Rezeption seines Affengenres, ihrem Zusammenhang mit den übrigen thematischen Umkreisen seines Schaffens und der Komparation mit der Werken von anderen Künstlern gewidmet. Die Affenbilder von von Max sind semantisch kompliziert, sie können als karikierend, ironisch, evolutionistisch, realistisch dokumentierend, phantastisch - und all das zusammen - "gelesen" werden.

  • Název v anglickém jazyce

    The Real Homunculus in the Animal World. The Monkey Paintings by Gabriel von Max

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech born, Munich based artist Gabriel von Max (1840-1915) was called the "monkey painter" by the contemporary press. The so called monkey genre was an important part of his vast body of work. This article combines several levels of interpretation.Drawing on written memoirs it outlines the artist_s biography, which reveals how Max, who kept monkeys himself, had a growing affinity with primates. Max_s unique position in the art scene stems from the fact that he was both a painter and an amateur naturalist, so the article also examines how his orientation in the natural sciences manifested itself in his art work. Attention is also focused on the reception to his monkey paintings, their connection to other themes in his work, and a comparison with works by other artists (e.g. A. G. Decamps, P. Meyerheim, F. Kupka). Max_s monkey pictures have a semantic complexity, because they can be "read" as caricatures, ironic, evolutionist, realistic documentation, fantasy, and all of that at th

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA408%2F08%2F1218" target="_blank" >GA408/08/1218: Monografie malíře Gabriela Cornelia Maxe</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Umění : časopis Ústavu dějin umění

  • ISSN

    0049-5123

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus