Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mezi architekturou a malbou. Bedřich Feuerstein jako hostující výtvarník stálého českého divadla v Brně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00059056" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00059056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mezi architekturou a malbou. Bedřich Feuerstein jako hostující výtvarník stálého českého divadla v Brně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Brněnské české divadlo a scénografie přijímalo v období po první světové válce pozvolna impulsy inspirace z tvorby evropských moderních umělců a scénografů a osobitým způsobem si je přizpůsobovalo vlastním potřebám a tvůrčím záměrům. Ve 20. a 30. letechbyli přizváni ke spolupráci s brněnským českým divadlem někteří avantgardní tvůrci (Bedřich Feuerstein, František Muzika, František Zelenka, atd.). Bedřich Feuerstein (architekt, grafik, malíř a scénograf) spolupracoval na dvou inscenacích, Wagnerově opeře Tannhäuser a dramatu Defraudanti Valentina Katajeva. Jeho scénografické návrhy přinesly nekonvenční řešení (práce s jevištním prostorem, tendence k divadelnosti a stylizace scénického obrazu).

  • Název v anglickém jazyce

    Between architecture and painting. Bedřich Feuerstein as a guest artists at the permanent Czech theater in Brno

  • Popis výsledku anglicky

    After the First World War, the Brno Czech theatre and stage design gradually adopted the impulses of inspiration from the production of European progressive artists and stage designers and assimilated them for its own needs and intentions in an originalmanner. In the 1920s and 1930s some of modern artists (Bedřich Feuerstein, František Muzika, František Zelenka, etc.) were invited to collaboration with the Czech theatre in Brno. Bedřich Feuerstein (an architect, graphic designer, painter, and stage designer), cooperated on two theatre realizations: Richard Wagner?s opera Tannhäuser (22 November, 1922) and a drama Defraudanti by Valentin Katajev (3 June, 1933). His set designs brought unconventional solutions (his work with stage space, tendency to theatricality and stylized scene conception).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Opuscula historiae artium

  • ISSN

    1211-7390

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    č. 1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    68-77

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus