Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vampire Consuming and Consumed

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00071476" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00071476 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://oltk.upol.cz/consumerculture/" target="_blank" >http://oltk.upol.cz/consumerculture/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vampire Consuming and Consumed

  • Popis výsledku v původním jazyce

    True Blood, the HBO channel TV 'vampire' series, brings to the screen social motives, reflects pop-culture, and works as a perfect allegory of consumer culture. The metaphysical, ethical, and social ramifications were pointed out among others in the anthology True Blood and Philosophy from the Blackwell publishers (edition The Blackwell Philosophy and Pop Culture Series), which unfortunately did not deal with the characteristic artistic reflection of the consumer world and consumerism that is specific for the series. The aim of this text is an aesthetic analysis of the product of consumer culture, which reflects the behavior of consumers and also helps to shape their habits and preferences. In this series, there is the question of beauty, desire for eternal youth, perfect appearance, attractiveness, and fascination for otherness, which significantly connect the idea of a vampire to the world of commercials and consumer culture.

  • Název v anglickém jazyce

    Vampire Consuming and Consumed

  • Popis výsledku anglicky

    True Blood, the HBO channel TV 'vampire' series, brings to the screen social motives, reflects pop-culture, and works as a perfect allegory of consumer culture. The metaphysical, ethical, and social ramifications were pointed out among others in the anthology True Blood and Philosophy from the Blackwell publishers (edition The Blackwell Philosophy and Pop Culture Series), which unfortunately did not deal with the characteristic artistic reflection of the consumer world and consumerism that is specific for the series. The aim of this text is an aesthetic analysis of the product of consumer culture, which reflects the behavior of consumers and also helps to shape their habits and preferences. In this series, there is the question of beauty, desire for eternal youth, perfect appearance, attractiveness, and fascination for otherness, which significantly connect the idea of a vampire to the world of commercials and consumer culture.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů