Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT v českých základních školách ? ohlédnutí za vývojem v poslední dekádě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050134" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ICT v českých základních školách ? ohlédnutí za vývojem v poslední dekádě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro začleňování ICT do vzdělávání v České republice byl velmi významný rok 2001, kdy byla zahájena Státní informační politika ve vzdělávání, která nastartovala masovou informatizaci českých škol. Deset let je v oblasti začleňování ICT do vzdělávání poměrně dlouhá doba a je namístě se ptát, jaká je vlastně v současné době situace v základních školách ve vybavení a využívání ICT. Příspěvek se zaměří na to, co říkají kvantitativní data o ICT v základních školách v ČR. Výsledky totiž naznačují, že díky Státní informační politice ve vzdělávání se podařilo vybavit školy prostředky ICT. Dále se ukazuje, že sice byla velká část učitelů proškolena v práci s ICT, ale jen poměrně malá část jich byla vzdělávána v didaktickém využití moderních technologií. Proto jezajímavé sledovat, zda a jak učitelé využívají ICT přímo ve výuce. Česká strategie je rovněž srovnávána se slovenskou strategií.

  • Název v anglickém jazyce

    ICT in Czech basic schools - a history of the last decade

  • Popis výsledku anglicky

    The year 2001 was a landmark in ICT integration into education in the Czech Republic due to the launching of the State Policy for Information in Education with its two principal strategic focuses. The paper focuses on the situation in ICT availability inCzech basic schools (availability of ICT infrastructure, up-to-dateness of PCs etc.), on Czech teachers? ICT skills and their didactic skills concerning ICT use. Another, rather specific question concerns PC rooms and their role in ICT use in education.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů