QUALITY OF SLEEP IN COLLEGE STUDENTS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00055360" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00055360 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
QUALITY OF SLEEP IN COLLEGE STUDENTS
Popis výsledku v původním jazyce
Sleep of an organism is a state that has yet to be fully described. It is true though that somatic manifestations of sleep may reflect the degree of psychological well-being and, conversely, the quality of sleep greatly influences the perceived quality of life. The supportive data was collected using a questionnaire for Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI). The surveyed group consisted of 106 college respondents (40 men and 66 women), all of combined study students. It was found that even when not allsomatic and physiological requirements of sleep are met, the level of perceived quality of sleep is not necessarily lower. The subjective quality of sleep in college students is relatively high and well suited to handle everyday activities.
Název v anglickém jazyce
QUALITY OF SLEEP IN COLLEGE STUDENTS
Popis výsledku anglicky
Sleep of an organism is a state that has yet to be fully described. It is true though that somatic manifestations of sleep may reflect the degree of psychological well-being and, conversely, the quality of sleep greatly influences the perceived quality of life. The supportive data was collected using a questionnaire for Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI). The surveyed group consisted of 106 college respondents (40 men and 66 women), all of combined study students. It was found that even when not allsomatic and physiological requirements of sleep are met, the level of perceived quality of sleep is not necessarily lower. The subjective quality of sleep in college students is relatively high and well suited to handle everyday activities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Through Education
ISBN
978-80-210-5720-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
121-128
Název nakladatele
Masaryk University
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—