Identity v konfrontaci: Multikulturní výchova pro učitele/učitelky SŠ a ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00056019" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00056019 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Identity v konfrontaci: Multikulturní výchova pro učitele/učitelky SŠ a ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
V podobě této knihy se vám dostává do rukou obsáhlý materiál, který zcela uspokojí vaše potřeby v oblasti multikulturní výchovy a nabídne vám řadu podnětů pro práci v rámci výuky dějin, občanské výchovy a základů společenských věd, částečně i zeměpisu nebo výtvarné výchovy. Cílem naší práce na tomto textu nebylo předložit vám jednoznačné a definitivní ?pravdy? o ?jiných? kulturách. V konečném důsledku bychom tím jen vytvářeli další stereotypy. Chtěli jsme spíše podpořit vaše uvažování o relevantních aspektech společenského života, povaze stereotypů a jejich sociálních funkcích a o rozličných důsledcích jejich užívání. Zaměřili jsme se při tom na témata utváření stereotypů, sociálního vyloučení, formování identit a kulturních odlišností a utváření vztahů mezi společenstvími a kulturami. Kdybychom tato témata otevírali jen na abstraktní teoretické úrovni, aniž bychom vám poskytli rozbory konkrétních případů, patrně by to ani vám, ani vašim žákům a žačkám k velkému užitku nebylo.
Název v anglickém jazyce
Identities in confrontation: Multicultural education for the primary and secondary school teachers
Popis výsledku anglicky
This book offers you a full-range of materials that will fulfil your needs regarding implementation of multicultural education. It gives you a great many inspirational suggestions how to bring the theme into your teaching practises, both in History and Social Studies Basics as well as in Geography or Arts and Crafts. Our intention was not to put forward unambiguous and conclusive ?truths? about ?other? cultures. By doing so we would only create more stereotypes. What we did instead was rather to help you boost your own reasoning about important aspects of social life, nature and social functions of stereotypes, and about various consequences of their usage. To achieve this we focus on themes such as how stereotypes arise, formation of social exclusion,identities and cultural differences, and how relationships are shaped between societies and cultures.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů