Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reprezentace religiozity v českých televizích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00059118" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00059118 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reprezentace religiozity v českých televizích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie analyzuje čtyři cyklické nábožensky zaměřené pořady v českých televizích. Výsledky této analýzy interpretuje jako dvojí formu reprezentace religiozity ve vysílání: v případě veřejnoprávní České televize a komunitní TV Noe jde o explicitně náboženské pořady, v případě ostatních privátních stanic o pořady náboženské implicitně. Soukromé stanice s výjimkou TV Noe chápou náboženské pořady jako zábavní a zaměřují se v nich na profit na základě poskytování služeb, Česká televize chápe svoji funkci převážně jako vzdělávací a podává výklad, TV Noe má funkci evangelizační. Článek popisuje konkrétní formy religiozity ve sledovaných pořadech, a to v ?tradičním? chápání pojmu náboženství u TV Noe a České televize a ve formě alternativní religiozity u komerčních televizí. Analýza se nejen snaží výsledky interpretovat, ale nalézt i odpověď, proč tomu tak je.

  • Název v anglickém jazyce

    The Representation of Religiosity in The Czech Television Broadcasting

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims to analyse four periodic religious programmes in the Czech television broadcasting. Results of the analyses are interpreted as the dichotomy in forms of religiosity representation in the broadcasting: in the case of the public service institution (Czech television) and the community oriented television (TV Noe) the religiosity is represented explicitly, in the commercial media implicitly. The profit-oriented broadcasters understand religious programmes as entertaining shows, Czech television aims to educate and provides explanation, TV Noe is evangelistic. The article describes particular forms of religiosity in the broadcasting, focusing on a ?traditional? interpretation of religion in the case of the Czech television and TV Noe and an alternative religiosity presented in the shows of the profit-oriented broadcasters. The goal of the article is to provide interpretation of the causes of this dichotomy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sacra

  • ISSN

    1214-5351

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    32-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus