Vliv etnizace problémů spojených s romskými komunitami na vnímání Romů budoucími středoškolskými pedagogy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00059678" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00059678 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62156489:43670/12:43908746
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv etnizace problémů spojených s romskými komunitami na vnímání Romů budoucími středoškolskými pedagogy
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá etnizací problémů týkajících se těch sociálně nepřizpůsobivých komunit, ve kterých jsou výrazněji zastoupeni příslušníci romské menšiny. Tato etnizace je dána do kontextu s aktuálním lidovým diskurzem týkajícím se Romů a úzce spojeným sesymbolickou formou sociálního vyloučení Romů ze strany majoritní většiny české populace. Část tohoto diskurzu je zde zachycena ve spojitosti s výzkumem postojů k Romům ze strany vysokoškolských studentů, budoucích pedagogů na středních školách. Výsledkyvýzkumu jsou zde porovnávány s některými dosavadními podobnými výzkumy v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
How ethnicization issues related to Roma communities effect the perception of Roma people by future secondary school teachers
Popis výsledku anglicky
This article is concerned with the ethnicisation of issues relating to the socially maladjusted communities made up largely by members of the Roma minority. This ethnicisation is put into context with the current discourse about the Roma people and closely related to the symbolic form of the social exclusion of the Roma people by the majority Czech population. Part of this discourse is recorded here in connection with research into the attitudes toward the Roma people held by university students ? future secondary school teachers. The research results are compared with a number of similar pieces of research in this area conducted in the past.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 2
Číslo periodika v rámci svazku
č. 1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
44-51
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—