Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv etnizace problémů spojených s romskými komunitami na vnímání Romů budoucími středoškolskými pedagogy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00059678" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00059678 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62156489:43670/12:43908746

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv etnizace problémů spojených s romskými komunitami na vnímání Romů budoucími středoškolskými pedagogy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá etnizací problémů týkajících se těch sociálně nepřizpůsobivých komunit, ve kterých jsou výrazněji zastoupeni příslušníci romské menšiny. Tato etnizace je dána do kontextu s aktuálním lidovým diskurzem týkajícím se Romů a úzce spojeným sesymbolickou formou sociálního vyloučení Romů ze strany majoritní většiny české populace. Část tohoto diskurzu je zde zachycena ve spojitosti s výzkumem postojů k Romům ze strany vysokoškolských studentů, budoucích pedagogů na středních školách. Výsledkyvýzkumu jsou zde porovnávány s některými dosavadními podobnými výzkumy v této oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    How ethnicization issues related to Roma communities effect the perception of Roma people by future secondary school teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This article is concerned with the ethnicisation of issues relating to the socially maladjusted communities made up largely by members of the Roma minority. This ethnicisation is put into context with the current discourse about the Roma people and closely related to the symbolic form of the social exclusion of the Roma people by the majority Czech population. Part of this discourse is recorded here in connection with research into the attitudes toward the Roma people held by university students ? future secondary school teachers. The research results are compared with a number of similar pieces of research in this area conducted in the past.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong Learning

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    č. 1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    44-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus