Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Marble Dance, A bildungsroman by Lygia Fagundes Telles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00060899" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00060899 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    portugalština

  • Název v původním jazyce

    Ciranda de pedra, Bildungsroman de Lygia Fagundes Telles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Este artigo tem como objectivo analisar a protagonista do romance Ciranda de pedra (1954) escrito por Lygia Fagundes Telles (1923) que utiliza a forma de "Bildungsroman" para poder focalizar a busca da identidade feminina. O romance constitui uma alternativa aos tradicionais Bildungsromane masculinos, o que contribui para uma redefiniçao deste género. Assim, Fagundes Telles apresenta uma nova heroína dinâmica que tem de alcançar a sua Bildung sem ajuda dos outros e cujo caminho representa uma nova postura e atitude de um indivíduo feminino em evoluçao para com a sociedade.

  • Název v anglickém jazyce

    The Marble Dance, A bildungsroman by Lygia Fagundes Telles

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on analysis of the main character Virgínia of the novel The Marble Dance (Ciranda de pedra, 1954) written by Brazilian author Lygia Fagundes Telles (1923) who uses the form of Bildungsroman to show the protagonist's search for her identity. The novel constitutes an alternative to the traditional male novels of formation which contributes to the reformulation of this genre. This way Fagundes Telles introduces a new dynamic heroin who has to gain her "Bildung" on her own and who represents a modern attitude of a female individual toward the world.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Romanica Olomucensia

  • ISSN

    1803-4136

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    č. 2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    165-172

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus