Shinto-Buddhist syncretism based on the example of Kasuga and Sumiyoshi deities' painting
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061560" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00061560 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Ilustrácia šintó-buddhistického synkretizmu na príklade malieb božstiev Kasuga a Sumijoši
Popis výsledku v původním jazyce
Táto práca predstavuje dva koncepty japonskej religiozity, ktoré sa týkajú oboch hlavných tradícií japonského náboženského prostredia, šintó aj buddhizmu, a definujú ich vzájomný vzťah a pôsobenie. Prvým z nich je koncept šintó-buddhistického synkretizmu, po japonsky šinbucu šúgó, spolupôsobenia šintó a buddhizmu. Fenomén šinbucu šúgó je úzko spätý s pojmom hondži suidžaku, čo je teória o buddhistickej podstate japonských božstiev kami. Nakoľko oba fenomény vystupujú pri poznávaní japonských náboženstiev na povrch takmer bok po boku, jedná sa o dôležité pojmy, ktoré popisujú status quo japonskej religiozity, najmä vzťah medzi pôvodnou japonskou vierou šintó a z pevniny uvedeného buddhizmu. Cieľom tejto práce je priblížiť oba fenomény na príklade maľbyšintó božstiev Kasuga a Sumijoši, ktorá bola vyhotovená na podnet buddhistického mnícha menom Mjóe Šónin (1173-1232).
Název v anglickém jazyce
Shinto-Buddhist syncretism based on the example of Kasuga and Sumiyoshi deities' painting
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the honji suijaku theory of Shinto-Buddhist syncretism illustrated upon the example of a painting of two Shinto deities, Kasuga and Sumiyoshi. The painting was summoned by a Kegon monk named Myoe Shonin, who had had two revelatory encounters with the Kasuga deity. It had been Myoe's lifelong endeavour to venture to mainland China and thereafter to India to visit the places where the historical Buddha Shakyamuni had preached his original teachings. However, Myoe had a revelation of the Kasuga deity, in which it had urged him not to undertake the journey. This even was so significant in Myoe's life that he had had the deity depicted and kept the painting as a keepsake of their memorable meeting. The paper addresses the issue of how was it possible for a Buddhist monk to have a Shinto deity painting as a honzon, the main object of worship in a Buddhist temple.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plzni
ISSN
1802-0364
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 12
Číslo periodika v rámci svazku
č. 1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
106-131
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—