Teacher nomination technique in assessment of children behavior problems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00062921" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00062921 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teacher nomination technique in assessment of children behavior problems
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of the study was to examine the degree of agreement among children, parents and teachers on the scales and items of the Czech version of the Child behavior Checklist and to asses a short instrument of our own construction - teacher nominationtechnique. The aim was to explore whether the teachers are able to recognize children with higher levels of self-reported problems by means of a short and simple instrument.
Název v anglickém jazyce
Teacher nomination technique in assessment of children behavior problems
Popis výsledku anglicky
The purpose of the study was to examine the degree of agreement among children, parents and teachers on the scales and items of the Czech version of the Child behavior Checklist and to asses a short instrument of our own construction - teacher nominationtechnique. The aim was to explore whether the teachers are able to recognize children with higher levels of self-reported problems by means of a short and simple instrument.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů