Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kúdijáttam - když divadlo vychází z chrámu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00063256" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00063256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kúdijáttam - když divadlo vychází z chrámu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie pojednává o kúdijáttam, formě sanskrtského divadla, která se po staletí hrála výhradně v prostředí chrámu a zhruba od poloviny 20. století i mimo něj. V českém prostředí byly v odborné literatuře divadlu kúdijáttam doposud věnovány jen zmínky. Studie se proto snaží čtenáře seznámit s jeho historií a scénickou praxí, jak byla provozována a jakou podobu má dnes. Zvláštní pozornost je věnována herectví (abhinaja) a jeho čtyřem hlavním složkám, jež byly definovány již v Nátjašástře, staroindické učebnici divadelního umění, technice transformace rolí (pakarnáttam) a dalším důležitým aspektům představení kúdijáttam, včetně složitého systému gest rukou (muder).

  • Název v anglickém jazyce

    Koodiyattam: when theatre emerges from a temple

  • Popis výsledku anglicky

    Koodiyattam: When Theatre Emerges from a Temple. The study discusses the koodiyattam, a form of Sanskrit theatre which for centuries was exclusively performed in temples, and only since the second half of the 20th century also outside of them. In Czech literature the koodiyattam theatre has so far been mentioned only sporadically. The study, therefore, purports to acquaint the Czech readers with its history and scenic practice, and with its contemporary forms. Special attention is paid to acting (abhinaya) and its four main components which were defined in Natya Shastra, on Indian instruction book on theatre art, to the technique of the transformation of roles (pakarnnattam), as well as other important aspects of the koodiyattam performance, includingthe complex system of hand gestures (muder).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Divadelní revue

  • ISSN

    0862-5409

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    č. 3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    36-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus