Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Phraseology in the central TV-news of commercial TV channels in Bulgaria, Croatia and Czechia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00063650" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00063650 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    bulharština

  • Název v původním jazyce

    Frazeologijata v centralnite novinarski emisii na komersialnite televizii v Bălgarija, Chărvatija i Čechija

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Izsledvaneto analizira frazeologizmi ot oblastta na novinarskite emisii v češkite, chărvatskite i bălgarskite komersijalni televizii. Žanrăt na novinite ot publicističnija funkcionalen stil se otličava s udarenie vărchu săobštitelnata funkcija, dokato persvazivnata funkcija, tipična za drugi publicistični žanrove, tuk e potisnata. Frazeologizmite obače sa ezikovi edinici sădăržašti značitelen ekspresiven i subektiven element. Funkcijata na tezi edinici v analiziranija žanr na novinite e predmet na nastojaštoto izsledvane.

  • Název v anglickém jazyce

    Phraseology in the central TV-news of commercial TV channels in Bulgaria, Croatia and Czechia

  • Popis výsledku anglicky

    The paper analyses some phrasems from the area of TV journalistic speech of the Czech, Croatian and Bulgarian commercial TV channels. Journalistic speech (and its oral form too) belongs to the journalistic genre of publicistic functional style, where thetransfer of information is stressed and the persuasive function is marginalized. But the phrasems are language units with certain expression and subjectiveness. That's why the appear on first sight to be language means that is inappropriate. But the phrasem appear in journalistic speech abundantly. In the paper we try to describe their characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jubilejni Paisievi četenija. Universitetăt ? akademična karta na sveta. Plovdiv, 3?4 noemvri 2011. Naučni trudove, 2011 ? Filologija

  • ISSN

    0861-0029

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    tom 49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    kn. 1, sb. B

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    240-245

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus