Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Topographies of faith in the medieval art

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00090521" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00090521 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    španělština

  • Název v původním jazyce

    Topografias de la fe en el arte medieval

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A partir de su reciente artículo sobre los espejos en el arte medieval, el autor estudia el retablo de Ambrogio Lorenzetti en Massa Maritima, analizando la torre sostenida por la personificación de la Esperanza y la vara sujeta por la figura de la Caridad (además del espejo de la Fe). Ambos atributos ponen de relieve la unión entre esta pintura y las técnicas medievales para medir aquello que no está al alcance. A continuación, se examina el caso de los frescos de San Pietro in Valle, cerca de Ferentillo, con el fin de argumentar que las técnicas topográficas de medición ya habían sido utilizadas a finales del siglo XII para establecer y precisar niveles de realidad espiritual en el arte, construyendo un tipo de perspectiva que hizo que los temas representados pareciesen reales y cercanos, a la vez que recordaba a los espectadores que sólo podrían aproximarse a la Divinidad desde la lejanía.

  • Název v anglickém jazyce

    Topographies of faith in the medieval art

  • Popis výsledku anglicky

    Returning to Ambrogio’s Massa Marittima altarpiece that was a subject of the author’s recent article on mirrors in medieval art, the essay examines the tower held by Hope and the rod proffered by Charity as attributes (together with Faith’s mirror) that connect the painting to medieval techniques for measuring things that cannot be touched. It then turns to the frescoes in San Pietro in Valle near Ferentillo to argue that surveying techniques had been applied already at the end of the twelfth century to project levels of spiritual reality in art, constructing a kind of perspective rendering that simultaneously made the depicted subjects seem real and close and also reminded the viewers that they could approach the Divine only from afar.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Codex Aquilarensis

  • ISSN

    0214-896X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    11-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus