Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

'My dreams presage too true': Dreams as a Dramatic Device in Elizabethan Drama

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00065814" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00065814 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.wuw.pl/ksiegarnia/product_info.php?products_id=5113" target="_blank" >http://www.wuw.pl/ksiegarnia/product_info.php?products_id=5113</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    'My dreams presage too true': Dreams as a Dramatic Device in Elizabethan Drama

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Throughout the entire period of Elizabethan drama dreams were used as a powerful dramatic device. They served as a means of character development (an early type of psychology), popular metaphysics as well as techniques of drama construction. This paper discusses dreams and their role in several plays by Shakespeare, The First Part of the Contention (also known as King Henry VI, Part II), King Richard III, Romeo and Juliet, and in the apocryphal Arden of Faversham and Sir Thomas More. These plays ? although they do not represent all Elizabethan plays that have dreams in them ? may be read and understood within a single context, historically that of the years 1590?93, in which they were all written and performed. As the dramatic function of the dream isanalogical in those plays, the group may be referred to as forming a subgenre of the Elizabethan dream play.

  • Název v anglickém jazyce

    'My dreams presage too true': Dreams as a Dramatic Device in Elizabethan Drama

  • Popis výsledku anglicky

    Throughout the entire period of Elizabethan drama dreams were used as a powerful dramatic device. They served as a means of character development (an early type of psychology), popular metaphysics as well as techniques of drama construction. This paper discusses dreams and their role in several plays by Shakespeare, The First Part of the Contention (also known as King Henry VI, Part II), King Richard III, Romeo and Juliet, and in the apocryphal Arden of Faversham and Sir Thomas More. These plays ? although they do not represent all Elizabethan plays that have dreams in them ? may be read and understood within a single context, historically that of the years 1590?93, in which they were all written and performed. As the dramatic function of the dream isanalogical in those plays, the group may be referred to as forming a subgenre of the Elizabethan dream play.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Szekspiromania. Księga dedykowana pamięci Andrzeja Żurowskiego

  • ISBN

    9788323510741

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    247-259

  • Počet stran knihy

    508

  • Název nakladatele

    WUW

  • Místo vydání

    Varšava

  • Kód UT WoS kapitoly