Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Music in Moravia circa 1600

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00067910" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00067910 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Music in Moravia circa 1600

  • Popis výsledku v původním jazyce

    After introducing polyphonic repertories in Moravia circa 1600 based primarily on preserved church inventories, this paper will examine musical activities at the court of Karl of Liechtenstein. This former Lutheran converted to Roman Catholicism in 1599and was soon after made praefectus curiae at the court of Emperor Rudolf II in Prague. Liechtenstein belonged to a family that by the seventeenth century was among the most prominent aristocratic families in the Czech Crown Lands. Important internationalconnections linking his court and musicians to other cities (Olomouc/Olmütz; Gdańsk/Danzig) will be described, in light of a 1608 inventory of the music collection at his castle in Prostějov as well as other court records. Among the key figures in his music chapel, Nikolaus Zangius, Liechtenstein?s Kapellmeister (first mentioned as such in 1604 and, probably for the last time, in 1611), should be mentioned.

  • Název v anglickém jazyce

    Music in Moravia circa 1600

  • Popis výsledku anglicky

    After introducing polyphonic repertories in Moravia circa 1600 based primarily on preserved church inventories, this paper will examine musical activities at the court of Karl of Liechtenstein. This former Lutheran converted to Roman Catholicism in 1599and was soon after made praefectus curiae at the court of Emperor Rudolf II in Prague. Liechtenstein belonged to a family that by the seventeenth century was among the most prominent aristocratic families in the Czech Crown Lands. Important internationalconnections linking his court and musicians to other cities (Olomouc/Olmütz; Gdańsk/Danzig) will be described, in light of a 1608 inventory of the music collection at his castle in Prostějov as well as other court records. Among the key figures in his music chapel, Nikolaus Zangius, Liechtenstein?s Kapellmeister (first mentioned as such in 1604 and, probably for the last time, in 1611), should be mentioned.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zur Geschichte und Aufführungspraxis der Musik des 16.-18. Jahrhunderts in Mittel- und Osteuropa

  • ISBN

    9788088737407

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    98-110

  • Název nakladatele

    Accentus Musicalis

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Wien

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku