Humor ve škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00068454" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00068454 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Humor ve škole
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace je věnována fenoménu humoru ve školním prostředí. Přináší výsledky původního empirického šetření založeného na narativní analýze písemných vyprávění žáků a učitelů 2. stupně základní školy. Kniha popisuje typické motivy a zápletky školního humoru a detailně se věnuje jeho funkcím. Ačkoli se předpokládá, že humor může facilitovat proces učení, realizovaný výzkum dokládá, že těžiště jeho fungování je v oblasti sociálních vztahů. Humor má na jedné straně potenciál harmonizovat vztahy ve skupině aposilovat solidaritu, na druhé straně může sloužit jako útočná zbraň v mocenských potyčkách a vyjednáváních. V publikaci se dále tematizuje fakt, že humor je významným prostředkem, který žákům umožňuje zvládat nároky, jež na ně škola klade, a vyrovnávatse s některými institucionálními rysy školy, především s nudou a opresivní autoritou dospělých. Na pozadí uvedených zjištění se řeší otázka, zda humor narušuje a zpochybňuje tradiční školní postupy a mechanismy, či naopak přispívá k jeji
Název v anglickém jazyce
School humor
Popis výsledku anglicky
The publication is devoted to the phenomenon of humor in school environment. It presents results of original empirical research based on narrative analysis of written narratives provided by pupils and teachers from lower secondary schools. The book describes typical motives and plots of school humor and studies its functions in a detail. Although it is assumed that humor can facilitate process of learning, the realized research shows that the center of its operation is in the field of social relations.On one hand humor has a potential to harmonize relationships within the group and to strengthen solidarity, on the other hand it can serve as an offensive weapon in power struggles and negotiations. The publication also discusses the fact that humor is an important instrument that enables pupils to cope with demands the school imposes on them and to deal with some institutional features of the school, especially with boredom and oppressive authority of adults.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021062054
Počet stran knihy
189
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—