Každodennost české obecné menšinové školy v období první Československé republiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00069460" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00069460 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Každodennost české obecné menšinové školy v období první Československé republiky
Popis výsledku v původním jazyce
Autor se ve svém příspěvku zaměřuje na problematiku českého obecného menšinového školství v období první Československé republiky. Cílem tohoto příspěvku je prezentovat dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na každodennost české obecné menšinové školy v soudním okrese Ústí nad Labem v letech 1918-1938. Autor v rámci tohoto výzkumu vychází nejen z tradičních metod historického výzkumu (Ranke, Bernheim), ale též využívá i netradičního mikroanalytického či mikrohistorického přístupu, který v oblasti současnéhozkoumání dějin pedagogiky a školství není příliš zakotven. Takto pojatý výzkum přináší obraz každodenního chodu české obecné menšinové školy v soudním okrese Ústí nad Labem. V tomto příspěvku budou prezentovány zejména výsledky týkající se otázek sociální skladby žáků, učitelů a dalšího personálu školy, průběhu vyučování, vztahů mezi školou a rodiči ad.
Název v anglickém jazyce
Everyday Life of Czech elementary minority School during the First Czechoslovak Republic
Popis výsledku anglicky
Author focuses on the question of Czech elementary minority education in first Czechoslovak Republic in his paper. The aim of this contribution is to present the partial results of research on Everyday life of Czech elementary minority school in judicialdistrict Usti nad Labem in years 1918-1938. Author uses in addition to traditional historic methods (Ranke, Bernheim) also the microanalytical or microhistorical approach, which is not based on current methodology of history of education. This concept of research provides the picture of everyday running of Czech elementary minority school in judicial district Usti nad Labem.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů