Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stress and recollections in Deese-Roediger-McDermott paradigm and Autobiographical Memory Test

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00069462" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00069462 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.escop2013.org/index.php?c=14&s=T75#a17120" target="_blank" >http://www.escop2013.org/index.php?c=14&s=T75#a17120</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stress and recollections in Deese-Roediger-McDermott paradigm and Autobiographical Memory Test

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Memory is a powerful instrument of our cognition, as it helps us construct and maintain our life stories. As a source, it uses records of past experiences, believes, as well as already stored information from semantic networks or schemata. Some memoriescan be recalled easily (e.g. positive autobiographical events), however, there are conditions which disrupt or prolong the retrieval process, such as depression symptoms, rumination, or stress. The present quasi-experimental study used a natural situation of academic oral examination as a stress-inducing condition for a memory study. Participants were presented with word lists semantically associated with one non-presented word (the Deese-Roediger-McDermott paradigm), each immediately followed by free recall and final recognition task. Next, they underwent the Autobiographical Memory Test (AMT; 5 positive, 5 negative, and 5 neutral cue words). After 24-hours delay, they completed additional free recall and recognition task.

  • Název v anglickém jazyce

    Stress and recollections in Deese-Roediger-McDermott paradigm and Autobiographical Memory Test

  • Popis výsledku anglicky

    Memory is a powerful instrument of our cognition, as it helps us construct and maintain our life stories. As a source, it uses records of past experiences, believes, as well as already stored information from semantic networks or schemata. Some memoriescan be recalled easily (e.g. positive autobiographical events), however, there are conditions which disrupt or prolong the retrieval process, such as depression symptoms, rumination, or stress. The present quasi-experimental study used a natural situation of academic oral examination as a stress-inducing condition for a memory study. Participants were presented with word lists semantically associated with one non-presented word (the Deese-Roediger-McDermott paradigm), each immediately followed by free recall and final recognition task. Next, they underwent the Autobiographical Memory Test (AMT; 5 positive, 5 negative, and 5 neutral cue words). After 24-hours delay, they completed additional free recall and recognition task.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů