Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

?No Maps, No Lyrics ? I am the Director of this Movie?: Short Film, Contracts, and Negotiation.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00074979" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00074979 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ?No Maps, No Lyrics ? I am the Director of this Movie?: Short Film, Contracts, and Negotiation.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the role of custom nature of short film making in terms of authorship. Specific examples of films produced in post-war Czechoslovakia are examined as intersections of negotiations taking place on different levels: within the companyShort Film, on the level of ministerial authorities, but also on the level of sponsor (mostly national companies), or expert advisors authorizing factual accuracy of the film. Especially the marginalized role of yet canonized directors in the process ishighlighted. As a secondary aspect characteristic for short film's authorship the paper examines the role of archival footage and animated maps, typical for Czech post-war nonfiction film.

  • Název v anglickém jazyce

    ?No Maps, No Lyrics ? I am the Director of this Movie?: Short Film, Contracts, and Negotiation.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the role of custom nature of short film making in terms of authorship. Specific examples of films produced in post-war Czechoslovakia are examined as intersections of negotiations taking place on different levels: within the companyShort Film, on the level of ministerial authorities, but also on the level of sponsor (mostly national companies), or expert advisors authorizing factual accuracy of the film. Especially the marginalized role of yet canonized directors in the process ishighlighted. As a secondary aspect characteristic for short film's authorship the paper examines the role of archival footage and animated maps, typical for Czech post-war nonfiction film.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů