Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czechness for Export. Czech Short Films of the 1930s?1950s in the (Inter)national Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00074980" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00074980 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czechness for Export. Czech Short Films of the 1930s?1950s in the (Inter)national Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Czech language and cultural practice established a term "short film" to describe movies lasting a maximum of 20 minutes, which are in other cultural contexts known rather according to their specialization (industrial, commercial, educational), or more generally as "useful". In the Czech context of the 1930s till 1980s, however, it was also legally stated that short films has to be a part of any public screening, as an addition to feature length film, while the state also promoted establishment of specific distribution channels for short films: non-stop cinemas called "Čas" (Time), and various nontheatrical circuits (small-gauge format). In my paper, I take a historicizing look on how and why these different agents (state, institutions) tried to createand shape various forms and facets of citizenship via these films.

  • Název v anglickém jazyce

    Czechness for Export. Czech Short Films of the 1930s?1950s in the (Inter)national Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Czech language and cultural practice established a term "short film" to describe movies lasting a maximum of 20 minutes, which are in other cultural contexts known rather according to their specialization (industrial, commercial, educational), or more generally as "useful". In the Czech context of the 1930s till 1980s, however, it was also legally stated that short films has to be a part of any public screening, as an addition to feature length film, while the state also promoted establishment of specific distribution channels for short films: non-stop cinemas called "Čas" (Time), and various nontheatrical circuits (small-gauge format). In my paper, I take a historicizing look on how and why these different agents (state, institutions) tried to createand shape various forms and facets of citizenship via these films.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů