Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Je dobré vychovávat děti k optimismu? A je to vůbec možné?

Popis výsledku

Autorka se ve svém příspěvku věnuje čtyřem současným konstruktům optimismu a pesimismu: dispozičnímu optimismu (Carver, Scheier,2002), optimismu jako explanačnímu stylu (Seligman, 1990),nerealistickému optimismu (Weinstein, 1980) a defenzivnímu pesimismu(Cantor, Norem, 1989). Na základě výsledků vybraných domácích i zahraničních studií diskutuje souvislost mezi optimismem/pesimismem, copingem, školní úspěšností a zdraví podporujícím chováním.

Klíčová slova

Optimismpessimismcopinghealth supportive behavior

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Je dobré vychovávat děti k optimismu? A je to vůbec možné?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka se ve svém příspěvku věnuje čtyřem současným konstruktům optimismu a pesimismu: dispozičnímu optimismu (Carver, Scheier,2002), optimismu jako explanačnímu stylu (Seligman, 1990),nerealistickému optimismu (Weinstein, 1980) a defenzivnímu pesimismu(Cantor, Norem, 1989). Na základě výsledků vybraných domácích i zahraničních studií diskutuje souvislost mezi optimismem/pesimismem, copingem, školní úspěšností a zdraví podporujícím chováním.

  • Název v anglickém jazyce

    Is it good to educate children to be optimistic? And is it even possible?

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with a relationship between an optimism/pessimism and coping, an academic achievement and a human health. It presents four theoretical streams of optimism/pessimism: dispositional optimism (Carver, Scheier, 2002), optimism as an explanatory style (Seligman, 1990), unrealistic optimism (Weinstein, 1980) and defensive pessimism (Cantor, Norem, 1989).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hra je krásnou přípravou k vážným věcem

  • ISBN

    9788074353901

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    141-148

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    27. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku