Je dobré vychovávat děti k optimismu? A je to vůbec možné?
Popis výsledku
Autorka se ve svém příspěvku věnuje čtyřem současným konstruktům optimismu a pesimismu: dispozičnímu optimismu (Carver, Scheier,2002), optimismu jako explanačnímu stylu (Seligman, 1990),nerealistickému optimismu (Weinstein, 1980) a defenzivnímu pesimismu(Cantor, Norem, 1989). Na základě výsledků vybraných domácích i zahraničních studií diskutuje souvislost mezi optimismem/pesimismem, copingem, školní úspěšností a zdraví podporujícím chováním.
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Je dobré vychovávat děti k optimismu? A je to vůbec možné?
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka se ve svém příspěvku věnuje čtyřem současným konstruktům optimismu a pesimismu: dispozičnímu optimismu (Carver, Scheier,2002), optimismu jako explanačnímu stylu (Seligman, 1990),nerealistickému optimismu (Weinstein, 1980) a defenzivnímu pesimismu(Cantor, Norem, 1989). Na základě výsledků vybraných domácích i zahraničních studií diskutuje souvislost mezi optimismem/pesimismem, copingem, školní úspěšností a zdraví podporujícím chováním.
Název v anglickém jazyce
Is it good to educate children to be optimistic? And is it even possible?
Popis výsledku anglicky
The article deals with a relationship between an optimism/pessimism and coping, an academic achievement and a human health. It presents four theoretical streams of optimism/pessimism: dispositional optimism (Carver, Scheier, 2002), optimism as an explanatory style (Seligman, 1990), unrealistic optimism (Weinstein, 1980) and defensive pessimism (Cantor, Norem, 1989).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
GA13-19808S: Chování zdraví podporující a zdraví ohrožující: determinanty, modely a konsekvence
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hra je krásnou přípravou k vážným věcem
ISBN
9788074353901
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
141-148
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
27. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—
Základní informace
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
AN - Psychologie
Rok uplatnění
2014