Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transnational Crews and the Post-socialist Precarity: Globalizing Screen Media Labor in East-Central Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00074024" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00074024 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transnational Crews and the Post-socialist Precarity: Globalizing Screen Media Labor in East-Central Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper discusses how political history filters globalizing trends in screen media labor, unevenly affecting different segments of production. In Prague, screen industries remain under the influence of their socialist past. In 1991 the de-facto monopolistic producer, studios Barrandov, laid off most of its 2700 employees, including all creatives. It turned into a regional hub of international production, serving mainly Hollywood and taking advantage of the vast pool of qualified, non-unionized labor,and lately a 20% rebate program. During its peak in 2003, international production generated $178m, 1/20 of the domestic industry, composed of dozens of tiny companies producing just 30 features annually. The only institutional continuity has been the public-service television which keeps about 3000 employees, more than 60% of them over 40 years old, often old-timers from the pre-1990 era.

  • Název v anglickém jazyce

    Transnational Crews and the Post-socialist Precarity: Globalizing Screen Media Labor in East-Central Europe

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses how political history filters globalizing trends in screen media labor, unevenly affecting different segments of production. In Prague, screen industries remain under the influence of their socialist past. In 1991 the de-facto monopolistic producer, studios Barrandov, laid off most of its 2700 employees, including all creatives. It turned into a regional hub of international production, serving mainly Hollywood and taking advantage of the vast pool of qualified, non-unionized labor,and lately a 20% rebate program. During its peak in 2003, international production generated $178m, 1/20 of the domestic industry, composed of dozens of tiny companies producing just 30 features annually. The only institutional continuity has been the public-service television which keeps about 3000 employees, more than 60% of them over 40 years old, often old-timers from the pre-1990 era.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP409%2F10%2F1361" target="_blank" >GAP409/10/1361: Historie ateliérů na Barrandově z hlediska organizace a kultury filmové výroby</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů