Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Materiality of Sound and Text (Jiří Veltruský meets Bob Wilson)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00074247" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00074247 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Materiality of Sound and Text (Jiří Veltruský meets Bob Wilson)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the theoretical texts by Jiří Veltruský (1919-1994), one of the most important theatre scholars connected with Prague Linguistic Circle, the text/textual element is a crucial component in the complex interplay of material and immaterial components ofthe theatre production. In his essays "Dramatic text as Component of Theatre" (first version in Czech 1941, English version 1976) or "Sound Qualities of the Text and Actors Performance" (1991) and posthumous An Approach to the Semiotics of Theatre (2012), the position of the (dramatic) text might seem even overestimated from a contemporary point of view. The dramatic text has lost its prominent position - performance is often considered as an autonomous act of the director and the actors, who create their own theatrical world that also includes the text. But criticism hardly ever discusses the details of this appropriation (such as cuts, rewritings and other textual changes).

  • Název v anglickém jazyce

    Materiality of Sound and Text (Jiří Veltruský meets Bob Wilson)

  • Popis výsledku anglicky

    In the theoretical texts by Jiří Veltruský (1919-1994), one of the most important theatre scholars connected with Prague Linguistic Circle, the text/textual element is a crucial component in the complex interplay of material and immaterial components ofthe theatre production. In his essays "Dramatic text as Component of Theatre" (first version in Czech 1941, English version 1976) or "Sound Qualities of the Text and Actors Performance" (1991) and posthumous An Approach to the Semiotics of Theatre (2012), the position of the (dramatic) text might seem even overestimated from a contemporary point of view. The dramatic text has lost its prominent position - performance is often considered as an autonomous act of the director and the actors, who create their own theatrical world that also includes the text. But criticism hardly ever discusses the details of this appropriation (such as cuts, rewritings and other textual changes).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP409%2F11%2F1082" target="_blank" >GAP409/11/1082: Český divadelní strukturalismus: souvislosti a potenciál</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů