Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Verbal and Visual Strategies of Teachers' Work on Identity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00074382" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00074382 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/tner/201404/tner3810.pdf" target="_blank" >https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/tner/201404/tner3810.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.14.38.4.10" target="_blank" >10.15804/tner.14.38.4.10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Verbal and Visual Strategies of Teachers' Work on Identity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes qualitative research which studied six teachers from their professional beginnings to the present position of an experienced – expert – teacher. The research method used is life story, through which the teacher's career is reconstructed. The key research question is: What strategies of work on identity did a teacher use to become an expert teacher? The most important motor of change and particularly of a teacher's development was his/her decision and commitment to the development of his/her identity (Pittard, 2003). Snow and Anderson (1987) labelled this process as work on one's identity. I will discuss only verbal and visual strategies, which the teacher uses to influence the environment at school in general (verbal distancing, gossip, and strategy of uniqueness). The paper concludes with a discussion of how necessary the verbal and visual strategies directed towards the school space are for the teacher's professional identity. Had they no power, teachers could not influence decision-making processes.

  • Název v anglickém jazyce

    Verbal and Visual Strategies of Teachers' Work on Identity

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes qualitative research which studied six teachers from their professional beginnings to the present position of an experienced – expert – teacher. The research method used is life story, through which the teacher's career is reconstructed. The key research question is: What strategies of work on identity did a teacher use to become an expert teacher? The most important motor of change and particularly of a teacher's development was his/her decision and commitment to the development of his/her identity (Pittard, 2003). Snow and Anderson (1987) labelled this process as work on one's identity. I will discuss only verbal and visual strategies, which the teacher uses to influence the environment at school in general (verbal distancing, gossip, and strategy of uniqueness). The paper concludes with a discussion of how necessary the verbal and visual strategies directed towards the school space are for the teacher's professional identity. Had they no power, teachers could not influence decision-making processes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    38

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    141-151

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84961358542