Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu ?learning lives?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00075239" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00075239 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu ?learning lives?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digitální média pronikla v posledních letech velmi intenzivně do každodenního života velké části obyvatel dnešního světa. Mládež tak vyrůstá v prostředí, v němž jsou digitální technologie běžně dostupné a jejich využívání je mladými lidmi považováno za zcela přirozenou součást jejich života. V sociálně-vědním výzkumu se však tradičně studuje ?školní vzdělávání? na jedné straně a ?využívání digitálních médií? na straně druhé jako dva oddělené světy. Vytváří se tak mezera mezi oběma tématy či svého druhu?světy?, a to i mezera v empirickém poznání tohoto komplexního tématu. Je ale zřejmé, že mládež se jako učící se subjekty pohybuje v různých kontextech učení a prostředích, ať už máme na mysli fyzické či online, školní i mimoškolní, přičemž jde o neustálý ?proud aktivit?. Vyvstává tedy naléhavá potřeba ?překročit? tradiční koncepci odděleného formálního a informálního učení i tradičně chápané gramotnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Research on learning of youth in the digital age based on the concept of "learning lives"

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, digital media permeate the everyday lives of a majority of people living in economically advanced countries. Digital media or information and communication technologies (ICT) are becoming one of the fundamental drivers of change in the society and economy. The current generation of young people is growing up in an environment where digital technologies are commonly available and young people regard their use as a natural part of their lives. This is one of the defining features differentiating them from previous generations which encountered digital media only later in their lives. This is why today's young generation is referred to as the "digital youth" or the "net generation". Research based on the learning lives concept can help usunderstand better not only lives and learning of contemporary youth living in a "digital era" but its results may provide a basis for debates of lifelong learning or life-deep or life-wide learning.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů