Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu ?learning lives?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00075239" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00075239 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu ?learning lives?
Popis výsledku v původním jazyce
Digitální média pronikla v posledních letech velmi intenzivně do každodenního života velké části obyvatel dnešního světa. Mládež tak vyrůstá v prostředí, v němž jsou digitální technologie běžně dostupné a jejich využívání je mladými lidmi považováno za zcela přirozenou součást jejich života. V sociálně-vědním výzkumu se však tradičně studuje ?školní vzdělávání? na jedné straně a ?využívání digitálních médií? na straně druhé jako dva oddělené světy. Vytváří se tak mezera mezi oběma tématy či svého druhu?světy?, a to i mezera v empirickém poznání tohoto komplexního tématu. Je ale zřejmé, že mládež se jako učící se subjekty pohybuje v různých kontextech učení a prostředích, ať už máme na mysli fyzické či online, školní i mimoškolní, přičemž jde o neustálý ?proud aktivit?. Vyvstává tedy naléhavá potřeba ?překročit? tradiční koncepci odděleného formálního a informálního učení i tradičně chápané gramotnosti.
Název v anglickém jazyce
Research on learning of youth in the digital age based on the concept of "learning lives"
Popis výsledku anglicky
In recent years, digital media permeate the everyday lives of a majority of people living in economically advanced countries. Digital media or information and communication technologies (ICT) are becoming one of the fundamental drivers of change in the society and economy. The current generation of young people is growing up in an environment where digital technologies are commonly available and young people regard their use as a natural part of their lives. This is one of the defining features differentiating them from previous generations which encountered digital media only later in their lives. This is why today's young generation is referred to as the "digital youth" or the "net generation". Research based on the learning lives concept can help usunderstand better not only lives and learning of contemporary youth living in a "digital era" but its results may provide a basis for debates of lifelong learning or life-deep or life-wide learning.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů