Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Other people's gods are watching too: Effects of cross-religious primes on prosocial behaviour

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00075849" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00075849 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Other people's gods are watching too: Effects of cross-religious primes on prosocial behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The widely held assumption that religious people are more prosocial people is being gradually challenged as both conceptually and empirically unfounded. Criticism of the literature supporting this view ranges from drawing attention to the weakness or ambiguity of the relationship, to pointing out an excessive reliance on self-reports and hypothetical scenarios of such findings. Behavioural measures, on the other hand, tend to show that self-reported religious prosociality does not reveal itself in real-life behaviour. Conversely, there is a growing body of evidence that suggests that religious situations/contexts/ecologies do have significant prosocial effects (increased cooperation, generosity, reciprocity, trust and altruism; reduced cheating etc.) irrespective of religious belief or individual religiosity, be they expressions of extended prosociality or parochial in-group favouritism.

  • Název v anglickém jazyce

    Other people's gods are watching too: Effects of cross-religious primes on prosocial behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    The widely held assumption that religious people are more prosocial people is being gradually challenged as both conceptually and empirically unfounded. Criticism of the literature supporting this view ranges from drawing attention to the weakness or ambiguity of the relationship, to pointing out an excessive reliance on self-reports and hypothetical scenarios of such findings. Behavioural measures, on the other hand, tend to show that self-reported religious prosociality does not reveal itself in real-life behaviour. Conversely, there is a growing body of evidence that suggests that religious situations/contexts/ecologies do have significant prosocial effects (increased cooperation, generosity, reciprocity, trust and altruism; reduced cheating etc.) irrespective of religious belief or individual religiosity, be they expressions of extended prosociality or parochial in-group favouritism.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0048" target="_blank" >EE2.3.20.0048: Laboratoř pro experimentální výzkum náboženství</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů