Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dlouhodobé intervence pozitivní edukace u žáků české základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00076641" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00076641 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dlouhodobé intervence pozitivní edukace u žáků české základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku představujeme koncept pozitivní edukace, který manifestuje snahy o aplikaci poznatků pozitivní psychologie do oblasti výchovy a vzdělávání. Předkládaný koncept nabízí holistický přístup k edukaci zahrnující jak transmisi poznatků a kulturníchzvyklostí, tak i rozvoj osobnostně-sociálních zdrojů dětí a mládeže. Objasňujeme základní teoretická východiska konceptu pozitivní edukace a také prezentujeme doposud realizované, prakticky orientované zahraniční programy včetně shrnutí jejich efektivnosti. Následně předkládáme připravovaný výzkumný záměr, který se zakládá na modifikaci ověřených zahraničních programů a aktivit pozitivní edukace do prostředí českého školství. Hlavním cílem studie je zavedení a ověření intervenčně-rozvojového programu podpory psychické odolnosti, všímavosti, silných stránek charakteru a osobní pohody u žáků českých základních škol. Závěrem seznamujeme také s  výzkumným designem a metodologickým postupem studie, spolupracujícími subjekty i plánovanými vý

  • Název v anglickém jazyce

    Long-term interventions of positive education in Czech primary school pupils

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we introduce the concept of positive education, which manifests the efforts to apply the findings of positive psychology in schooling and education. The concept offers a holistic approach to education involving both transmission of knowledge and cultural practices, and the development of personality and social resources in children and youth. We clarify the basic theoretical concept of positive education and we introduce already realized foreign programs of positive education and summarize their effectiveness. Subsequently, we present the upcoming research project, which is based on the modification of verified foreign programs and activities of positive education in the Czech education system. The main objective of the study is the introduce and verify the intervention program supporting psychological resilience, mindfulness, character strengths and well-being of pupils Czech primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů