Kresba začarovaného zvíéřete (validizace projektivní metody)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00076817" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00076817 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kresba začarovaného zvíéřete (validizace projektivní metody)
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem našeho výzkumu byla validizace projektivní metody Kresba začarovaného zvířete. Předpokládali jsme, že tato terapeutická metoda může mít diagnostický charakter a že osobnost probandů bude projikována do její kresební a příběhové části. Naše výzkumnáotázka tedy zněla, zdali, existuje vztah mezi znaky v kresbě a příběhu a osobnostními rysy probandů. V kresebné části proband kreslí zvíře ze své fantazie, které ještě nikdy neviděl, a v příběhové vymýšlí k obrázku příběh. Vytvořili jsme skórovací systémy znaků pro obě části a ty jsme korelovali Spearmanovým korelačním koeficientem s výsledky osobnostního dotazníku TCI-R. Data byla sesbíraná na třech základních školách a jednom gymnáziu (n=76; věk m=12,87) na Slovensku. Hodnoty korelací (p<0,05) sepohybovaly v rozmezí ?0,28 až ?0,46.
Název v anglickém jazyce
The Fantasy Animal Game (validation of projective method)
Popis výsledku anglicky
The aim of our research was the validation of projective method called The Fantasy Animal Game. We assumed, that this therapeutic method could have diagnostic potential and that personality would be projected in the drawing and the story. Our research question was, whether there is a relationship between the signs in the picture and story and personality traits. In the drawing part a proband drew an animal from his imagination that he/she had never seen, and then he made up a story for the drawn picture. We had developed a scoring systems for both pictures and stories and we correlated (Spearman's correlation coefficient) them with results of TCI-R personality questionnaire. Data was collected at three elementary schools and one gymnasium (n = 76, agem = 12.87) in Slovakia. Correlations (p <0.05) ranged from ? 0.28 to ? 0.46.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů