Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané koreláty uplatňovaných výchovných stylů a sebehodnocení děti s poruchami chování a emocí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00077064" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00077064 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané koreláty uplatňovaných výchovných stylů a sebehodnocení děti s poruchami chování a emocí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumným cílem studie bylo prozkoumat vzájemné souvislosti mezi uplatňovanými způsoby výchovy v rodině a sebehodnocením dospívajících s poruchami chování a emocí. Příspěvek pojednával o problematice poruch chování a o vývojových úkolech období dospívání. Dále se zabýval konceptem rodinné výchovy, jejími dysfunkcemi a současnými trendy, sebehodnocení, jeho zdrojům, aspektům i poruchám. Výzkumná část byla zaměřena na analýzu vztahu mezi uplatňovanými způsoby výchovy v rodině, resp. emočním vztahem k dítěti a výchovným řízením, a sebehodnocením dětí s poruchami chování a emocí. Pro realizaci výzkumu byl zvolen kvantitativní výzkumný design, realizovaný prostřednictvím jednorázového dotazníkového šetření, ke kterému byla využita Rosenbergova sebehodnotícíškála a Dotazník pro zjišťování způsobu výchovy v rodině od Čápa a Boscheka. Výzkumného šetření, které proběhlo v zařízeních ústavní péče pro děti a mládež s poruchami chování, se účastnilo 88 dospívajících ve věku od 12 do 18 let.

  • Název v anglickém jazyce

    Correlation of parenting styles and self-esteem of children with behavioral and emotional disorders

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study looks into the connections of self-esteem of children with behavioral and emotional disorders and the parenting styles of families in which they are brought up. The theoretical part describes the topic of behavioral disorders and developmental tasks in the adolescence. Also, the topic of family upbringing, its malfunctions and current trends are elaborated on, as well as the aspects of self-esteem, its sources and malfunctions. The research part analyses the relations between parenting styles, more precisely the emotional attitude of the parent and the educational direction, and the self-esteem of the child. Using quantitative methods, the research has been carried out via a survey with Rosengerg Self-esteem Scale and the Questionnaire to find out the educational style in the family, from Čáp and Boschek. The survey took place in various educational institutes for children with behavioral disorders, comprehending responses from 88 adolescents aged from 12 to 18.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů