Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kopie a faksimile díla Mistra Pavla a jejich funkce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00077697" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00077697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kopie a faksimile díla Mistra Pavla a jejich funkce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Restaurování několika oltářů v kostele sv. Jakuba v Levoči v 50. a 60. letech zapříčinilo velkou odbornou vlnu zájmu o dílo Mistra Pavla, předpokládaného autora většiny těchto děl. První tesané kopie jeho díla vznikly již v 50. letech v souvislosti s přípravou prezentace Československa na výstavě EXPO 58 v Bruselu. Další kopie, ale i sádrové faksimile, vznikly pro plánované muzeum Mistra Pavla v Levoči (otevřené nakonec až na konci 80. let jako svého druhu ojedinělá expozice stavící právě na reprodukcích originálů). Řada z nově vytvořených děl zastupovala dílo Mistra Pavla na dalších zahraničních výstavách až do současnosti. Příspěvek se zaměří na okolnosti vzniku zmíněných kopií a faksimilí a na jejich autory, stejně jako na funkci a autenticitu těchto plastik a skulptur. Jakým způsobem dokáže kopie zastoupit originál? Uvědomuje si návštěvník muzea, že se dívá na kopii? Jaká byla recepce výstav Mistra Pavla v zahraničí?

  • Název v anglickém jazyce

    Copies and fascimilies of work of Master Pavel and function of them

  • Popis výsledku anglicky

    In 50' and 60' of 20th century was restored few of late gothic altars in church of Saint Jacob in Levoča, Slovakia. This action have caused grown of interests about Master Pavol, probably author of these altars. First wooden copies of his work were madein 50' because of presentation of Czechoslovakia on EXPO exhibition in Brusel 1958. Even more copies and fascimilies were made for planed museum of Master Pavol in Levoča (opened in the end of 80' as specific exposition which is built exactly on reproductions of originals). Many of these newly produced copies were used as representation of Czechoslovakia and Slovakia in many ocasions (exhibitions abroad as well as in Slovakia). Speech was focused on development of these copies, their authors, as well ason their function and authenticity. How could copy replace the original? Does visitor of museum realize that he/she is observing copies? How was the reception of exposing these copies abroad?

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů