Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Listening with eyes. Remarks to live coding performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00078037" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00078037 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Listening with eyes. Remarks to live coding performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The practice of listening with eyes has a remarkably long tradition. In Western tradition of notated music we can trace this tendency back at least to the 16th century. Usage of musical figures, extramusical references leading to literature or fine art or even drawing with melodic lines could be considered as a common tendency of this practice. Music history after intermedial and multimedial traditions of the 20th century is nowadays heading towards code based performance. The crucial question is as follows: Is that music, notation or process of creation which is being performed? And, secondly, who is the performer and who is the audience comprised of?

  • Název v anglickém jazyce

    Listening with eyes. Remarks to live coding performance

  • Popis výsledku anglicky

    The practice of listening with eyes has a remarkably long tradition. In Western tradition of notated music we can trace this tendency back at least to the 16th century. Usage of musical figures, extramusical references leading to literature or fine art or even drawing with melodic lines could be considered as a common tendency of this practice. Music history after intermedial and multimedial traditions of the 20th century is nowadays heading towards code based performance. The crucial question is as follows: Is that music, notation or process of creation which is being performed? And, secondly, who is the performer and who is the audience comprised of?

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů