Serenata La Nascita del diamante a její vztah k opernímu provozu na düsseldorfském dvoře přelomu 17. a 18. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00078181" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00078181 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Serenata La Nascita del diamante a její vztah k opernímu provozu na düsseldorfském dvoře přelomu 17. a 18. století
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie bylo poukázat na osobnost bavorského skladatele Johanna Huga von Wilderera (1670/71-1724) a jeho kompoziční styl, a to na příkladu jediné autorovy dochované gratulační serenaty La Nascita del diamante, jejíž partitura je dnes uložena v Hudebním archivu arcibiskupského zámku v Kroměříži. Autorství díla bylo Wildererovi doposud pouze připisováno. V rámci práce na dané studii bylo však ve sbírce New York Public Library identifikováno tištěné libreto k serenatě La Nascita del diamante, které Wildererovo autorství prokazuje. Tištěné libreto zmiňuje rovněž jména dalších osobností spajtých s operním provozem na düsseldorfském dvoře konce 17. století, jímž je, s ohledem na problematiku autentické inscenační praxe barokní opery, v rámci textu takévěnována pozornost.
Název v anglickém jazyce
Serenata La Nascita del diamante and its relation to the operatic performances at Düsseldorf Electorial Court at the turn of 17th and 18th centuries
Popis výsledku anglicky
The Bavarian composer Johann Hugo von Wilderer (1670/71-1724) belongs among almost forgotten authors. This study aims to present this composer and his compositional style on the basis of Wilderer's only preserved congratulation serenata La Nascita del diamante, the score of which is deposited in the Archbishop Castle in Kremsier. The originally anonymous authorship of music to this serenata can be unambiguously credited to Wilderer, based on the discovery of a printed libretto for the first performance.Beside the name of the composer of the serenata music, the libretto mentions many other names connected with the opera productions at the court of the Electors of the Palatinate at the end of the 17th century. A part of the text is also dedicated to this issue, interested in terms of the Baroque performance practice in opera.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Opus musicum : hudební revue
ISSN
0862-8505
e-ISSN
—
Svazek periodika
46
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
29-47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—