Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Serenata La Nascita del diamante a její vztah k opernímu provozu na düsseldorfském dvoře přelomu 17. a 18. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00078181" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00078181 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Serenata La Nascita del diamante a její vztah k opernímu provozu na düsseldorfském dvoře přelomu 17. a 18. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie bylo poukázat na osobnost bavorského skladatele Johanna Huga von Wilderera (1670/71-1724) a jeho kompoziční styl, a to na příkladu jediné autorovy dochované gratulační serenaty La Nascita del diamante, jejíž partitura je dnes uložena v Hudebním archivu arcibiskupského zámku v Kroměříži. Autorství díla bylo Wildererovi doposud pouze připisováno. V rámci práce na dané studii bylo však ve sbírce New York Public Library identifikováno tištěné libreto k serenatě La Nascita del diamante, které Wildererovo autorství prokazuje. Tištěné libreto zmiňuje rovněž jména dalších osobností spajtých s operním provozem na düsseldorfském dvoře konce 17. století, jímž je, s ohledem na problematiku autentické inscenační praxe barokní opery, v rámci textu takévěnována pozornost.

  • Název v anglickém jazyce

    Serenata La Nascita del diamante and its relation to the operatic performances at Düsseldorf Electorial Court at the turn of 17th and 18th centuries

  • Popis výsledku anglicky

    The Bavarian composer Johann Hugo von Wilderer (1670/71-1724) belongs among almost forgotten authors. This study aims to present this composer and his compositional style on the basis of Wilderer's only preserved congratulation serenata La Nascita del diamante, the score of which is deposited in the Archbishop Castle in Kremsier. The originally anonymous authorship of music to this serenata can be unambiguously credited to Wilderer, based on the discovery of a printed libretto for the first performance.Beside the name of the composer of the serenata music, the libretto mentions many other names connected with the opera productions at the court of the Electors of the Palatinate at the end of the 17th century. A part of the text is also dedicated to this issue, interested in terms of the Baroque performance practice in opera.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Opus musicum : hudební revue

  • ISSN

    0862-8505

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    29-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus