Letters to the Heroes: Exhibition and reception of Hanzelka and Zikmund´s travelogues in Czechoslovakia of the 1950s
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00078844" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00078844 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.participations.org/Volume%2011/Issue%202/5.pdf" target="_blank" >http://www.participations.org/Volume%2011/Issue%202/5.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Letters to the Heroes: Exhibition and reception of Hanzelka and Zikmund´s travelogues in Czechoslovakia of the 1950s
Popis výsledku v původním jazyce
Drawing mainly on personal letters from cinemagoers and readers and on reports by cinema exhibitors, this essay examines the reasons for the enormous popularity of the feature-length documentary films shot by Czech travellers Hanzelka and Zikmund. The essay identifies certain modes of the movies' reception and argues that the popularity of the films was fuelled by a complex network of media products that were created around this duo (radio and newspaper reports, travel books). The example of the travelogues draws attention to the fundamental mechanisms of the distribution and reception of entertainment values in the cultural environment of the (post)Stalinist Czechoslovakia.
Název v anglickém jazyce
Letters to the Heroes: Exhibition and reception of Hanzelka and Zikmund´s travelogues in Czechoslovakia of the 1950s
Popis výsledku anglicky
Drawing mainly on personal letters from cinemagoers and readers and on reports by cinema exhibitors, this essay examines the reasons for the enormous popularity of the feature-length documentary films shot by Czech travellers Hanzelka and Zikmund. The essay identifies certain modes of the movies' reception and argues that the popularity of the films was fuelled by a complex network of media products that were created around this duo (radio and newspaper reports, travel books). The example of the travelogues draws attention to the fundamental mechanisms of the distribution and reception of entertainment values in the cultural environment of the (post)Stalinist Czechoslovakia.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Participations. Journal of Audience and Reception Studies
ISSN
1749-8716
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
58-77
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—