Pedagogický přínos kněze Dominika Pecky (1895?1981) : Příklad propojení pedagogického působení s kněžským posláním
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00079084" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00079084 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://katedry.osu.cz/khi/historica/#historica5-2" target="_blank" >http://katedry.osu.cz/khi/historica/#historica5-2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogický přínos kněze Dominika Pecky (1895?1981) : Příklad propojení pedagogického působení s kněžským posláním
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá pedagogickým přínosem osobnosti katolického kněze Dominika Pecky a jeho snahou o propojení pedagogického úsilí s kněžským posláním v kontextu tzv. hnutí spirituální obnovy českého katolicismu ve 30. letech 20. století. Studie také analyzuje důležité aspekty výzkumu proměny kněžské identity v prostředí českého katolicismu v letech 1890-1938, popisuje některé typy reakcí na krizi kněžské identity a pojednává o několika různých formách chápání kněžské služby za účelem hlubšího pochopení tématu v daném historickém období. Cílem příspěvku je rovněž úsilí o hlubší pochopení toho, proč se Dominik Pecka rozhodl zdůraznit pedagogickou rovinu svého pastoračního působení, a také specifické situace, kdy kněží byli nuceni znovu promýšlet svoji roliv moderní sekulární společnosti.
Název v anglickém jazyce
Dominik Pecka´s Contribution to Education : An Example of the Connection of Educational Aims with the Priestly Vocation
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the personality of Dominik Pecka, a Catholic priest, and focuses on his contribution to education and his successful efforts to connect educational aims with the priestly vocation in the context of the spiritual renewal of Czech Catholicism in the 1930s. Furthermore, this contribution presents important aspects of research into changes to priestly identity in the Czech Catholic milieu in the period 1890-1938. Several examples of reactions to the crisis of identity in the priesthoodare highlighted. Moreover, reference is made to various approaches to the priesthood to enable deeper understanding of the priesthood in this historical era, to the important process within which priests had to rethink their role in a modern secular society and to the reasons why Dominik Pecka decided to emphasize the educational dimension of pastoral work.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Historica : revue pro historii a příbuzné vědy
ISSN
1803-7550
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
161-172
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—