Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogický přínos kněze Dominika Pecky (1895?1981) : Příklad propojení pedagogického působení s kněžským posláním

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00079084" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00079084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://katedry.osu.cz/khi/historica/#historica5-2" target="_blank" >http://katedry.osu.cz/khi/historica/#historica5-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogický přínos kněze Dominika Pecky (1895?1981) : Příklad propojení pedagogického působení s kněžským posláním

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá pedagogickým přínosem osobnosti katolického kněze Dominika Pecky a jeho snahou o propojení pedagogického úsilí s kněžským posláním v kontextu tzv. hnutí spirituální obnovy českého katolicismu ve 30. letech 20. století. Studie také analyzuje důležité aspekty výzkumu proměny kněžské identity v prostředí českého katolicismu v letech 1890-1938, popisuje některé typy reakcí na krizi kněžské identity a pojednává o několika různých formách chápání kněžské služby za účelem hlubšího pochopení tématu v daném historickém období. Cílem příspěvku je rovněž úsilí o hlubší pochopení toho, proč se Dominik Pecka rozhodl zdůraznit pedagogickou rovinu svého pastoračního působení, a také specifické situace, kdy kněží byli nuceni znovu promýšlet svoji roliv moderní sekulární společnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Dominik Pecka´s Contribution to Education : An Example of the Connection of Educational Aims with the Priestly Vocation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the personality of Dominik Pecka, a Catholic priest, and focuses on his contribution to education and his successful efforts to connect educational aims with the priestly vocation in the context of the spiritual renewal of Czech Catholicism in the 1930s. Furthermore, this contribution presents important aspects of research into changes to priestly identity in the Czech Catholic milieu in the period 1890-1938. Several examples of reactions to the crisis of identity in the priesthoodare highlighted. Moreover, reference is made to various approaches to the priesthood to enable deeper understanding of the priesthood in this historical era, to the important process within which priests had to rethink their role in a modern secular society and to the reasons why Dominik Pecka decided to emphasize the educational dimension of pastoral work.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historica : revue pro historii a příbuzné vědy

  • ISSN

    1803-7550

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    161-172

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus