Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Repetition and the Structuring of Information Co-contribute to Persuasiveness: A Case Study on I Have a Dream

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00079525" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00079525 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Repetition and the Structuring of Information Co-contribute to Persuasiveness: A Case Study on I Have a Dream

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Persuasion as a rhetorical phenomenon has received extensive scholarly attention from different points of view, with various persuasive strategies identified such as lexical choice, pronoun use, mood and modality, etc. However, the influence of information structure (e.g. Firbas 1995, Svoboda 1983) on persuasive effects has not received due attention in literature. The present study demonstrates the cognitive significance of how the speaker's structuring of information flow and its interplay with repetition can serve as a powerful persuasive strategy. To illustrate our point, we analyze Martin Luther King Jr.'s most famous speech, I Have a Dream, along the lines of the framework of Functional Sentence Perspective (Firbas 1992).

  • Název v anglickém jazyce

    How Repetition and the Structuring of Information Co-contribute to Persuasiveness: A Case Study on I Have a Dream

  • Popis výsledku anglicky

    Persuasion as a rhetorical phenomenon has received extensive scholarly attention from different points of view, with various persuasive strategies identified such as lexical choice, pronoun use, mood and modality, etc. However, the influence of information structure (e.g. Firbas 1995, Svoboda 1983) on persuasive effects has not received due attention in literature. The present study demonstrates the cognitive significance of how the speaker's structuring of information flow and its interplay with repetition can serve as a powerful persuasive strategy. To illustrate our point, we analyze Martin Luther King Jr.'s most famous speech, I Have a Dream, along the lines of the framework of Functional Sentence Perspective (Firbas 1992).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0037" target="_blank" >EE2.3.30.0037: Zaměstnáním nejlepších mladých vědců k rozvoji mezinárodní spolupráce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů