Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Puppet Theatre in Global Contexts, a special issue of Theatralia 18.2

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00081472" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00081472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Puppet Theatre in Global Contexts, a special issue of Theatralia 18.2

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The autumn issue of the journal Theatralia (volume 18, 2015, issue 2) is a themed English volume entitled Czech Puppet Theatre in Global Contexts. The individual contributions address traditional Czech theatre (Marie and Pavel Jirásek on late 19th and early 20th century puppet theatre, and Jaroslav Blecha on the marionettes of the Flachs family), leading puppetry artists (Pavel Jirásek on Josef Skupa), the relation between puppetry and early cinema (Martin Bernátek on the Puppetry Renaissance and the film), the dramaturgy and present-day forms of Czech puppet theatre (Kateřina Lešková Dolenská, Nina Malíková, and Katarzyna Lech), as well as the influence of puppet theatre on Czech animated film (Dan North on Jiří Bárta, Jan Švankmajer, and Jan Svěrák,and Georgia Chryssouli on Jan Švankmajer).

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Puppet Theatre in Global Contexts, a special issue of Theatralia 18.2

  • Popis výsledku anglicky

    The autumn issue of the journal Theatralia (volume 18, 2015, issue 2) is a themed English volume entitled Czech Puppet Theatre in Global Contexts. The individual contributions address traditional Czech theatre (Marie and Pavel Jirásek on late 19th and early 20th century puppet theatre, and Jaroslav Blecha on the marionettes of the Flachs family), leading puppetry artists (Pavel Jirásek on Josef Skupa), the relation between puppetry and early cinema (Martin Bernátek on the Puppetry Renaissance and the film), the dramaturgy and present-day forms of Czech puppet theatre (Kateřina Lešková Dolenská, Nina Malíková, and Katarzyna Lech), as well as the influence of puppet theatre on Czech animated film (Dan North on Jiří Bárta, Jan Švankmajer, and Jan Svěrák,and Georgia Chryssouli on Jan Švankmajer).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP409%2F11%2F1082" target="_blank" >GAP409/11/1082: Český divadelní strukturalismus: souvislosti a potenciál</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů