Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Writing for Multiculturalism : Argument-based Satire of Ishmael Reed against the New Racism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00083654" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00083654 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Writing for Multiculturalism : Argument-based Satire of Ishmael Reed against the New Racism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Satire has always played a vital part in Ishmael Reed's multicultural poetics which vigorously criticizes the closing of the monocultural mind. This contribution proposes that multicultural satire of Ishmael Reed can be divided into two modes: radical and argument-based. I argue that the emergence of the new consensus on race in the U. S. correlates not only with the emergence of a new, subtler racism but also with the emergence of a new, subtler mode of satire in the multicultural texts of Ishmael Reed, namely in his novels Japanese by Spring (1993) and Juice! (2011). This contribution thus presents how his radical and argument-based satire differ, why the latter needs to be more complex to effectively criticize new racism, and how such a change couldfacilitate the opening of the monocultural mind.

  • Název v anglickém jazyce

    Writing for Multiculturalism : Argument-based Satire of Ishmael Reed against the New Racism

  • Popis výsledku anglicky

    Satire has always played a vital part in Ishmael Reed's multicultural poetics which vigorously criticizes the closing of the monocultural mind. This contribution proposes that multicultural satire of Ishmael Reed can be divided into two modes: radical and argument-based. I argue that the emergence of the new consensus on race in the U. S. correlates not only with the emergence of a new, subtler racism but also with the emergence of a new, subtler mode of satire in the multicultural texts of Ishmael Reed, namely in his novels Japanese by Spring (1993) and Juice! (2011). This contribution thus presents how his radical and argument-based satire differ, why the latter needs to be more complex to effectively criticize new racism, and how such a change couldfacilitate the opening of the monocultural mind.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů